4 начина да спортуваме вкъщи

4 начина да спортуваме вкъщи
20/03/2020 Георги Николов
4 начина да спортуваме вкъщи

Или как да тренираме ефективно и да се забавляваме у дома

4 начина да спортуваме вкъщи

Всички любители на спорта знаят, че най-добри резултати постига този, който е най-способен да се приспособява спрямо моментните условия. Ситуацията около пандемията с COVID-19 и мерките за превенция едва ли са приятни за някого, но точно сега е изключително важно да останем вкъщи, за да предпазим себе си и околните. Не по-малко важно обаче е да продължим да спортуваме пълноценно. Представяме ти няколко начина, чрез които можеш да поддържаш форма с ефективни тренировки вкъщи, както и да се забавляваш с различни спортни игри.

1. Силови и крос тренировки

Упражненията от фитнес залата могат да бъдат адаптирани и в домашни условия. Дръжки за лицеви опори, стойка за кофички или пък лост за набиране вкъщи са компактни решения за поддържане на форма чрез тренировка със собствено тегло. В допълнение могат да бъдат включени и тежести, за да съсредоточим натоварването върху една или няколко мускулни групи.

Тук можеш да откриеш няколко основни упражнения за домашна тренировка.

Силови и крос тренировки вкъщи

2. Кардио тренировки

Идеален вариант за подобряване на издръжливостта и сърдечния ритъм. Редовните кардио тренировки помагат за увеличаване на белодробния ни капацитет, както и за трениране и поддържане на основните мускулни групи в човешкото тяло. В зависимост от пространството, с което разполагаш вкъщи, и предпочитаната спортна активност можеш да избереш между различни кардио уреди като пътека за ходене или бягане, степер, велоергометър, кростренажор или пък гребен тренажор. Разбира се, при постоянство в тренировките и един съвсем семпъл аксесоар ще бъде достатъчно ефективен – въже за скачане.

Предлагаме ти няколко съвета за увеличаване на издръжливостта,
а
тук можеш да научиш повече за избора на пътека за бягане.

Кардио тренировки вкъщи

3. Йога и пилатес

В период, в който е изключително важно да останем вкъщи възможно най-много, йога и пилатес упражненията са чудесен вариант за тонизираща и балансирана тренировка. Чрез тях можем да подобрим както физическото си състояние, така и да изчистим ума си. За да бъдат заниманията у дома комфортни, основните аксесоари, от които имаш нужда, са удобна постелка, ластици и тежести спрямо желаното натоварване. Към тренировките можеш да добавиш колело за коремни пресидиск за балансиране, йога блокче, както и чорапи против хлъзгане и опора за колене и китки.

Тук ще откриеш 6 йога упражнения за начинаещи, с които да започнеш още днес,
а тук ще намериш лесни упражнения с пилатес ластици.

Йога и пилатес вкъщи

4. Занимателни спортни игри

Имаме добри новини и за всички, за които състезателният елемент е ключова част от спортните активности! Чрез различни занимателни игри можем да тренираме точността си, както и да се забавляваме у дома. Подходящи варианти са играта на дартс и тенис на маса. Ако не разполагаш с достатъчно пространство вкъщи, чрез нашата иновативна ROLLNET мрежа можеш да превърнеш своята кухненска маса или бюро в маса за тенис. Ако пък разполагаш с двор, готов да се превърне в спортен терен, можеш да избереш футболна топка и врати, лък и стрели за стрелба или пък комплект за бадминтон EASYNET, включващ ракети, перца и съвсем лесна за монтаж мрежа за игра на открито.

Занимателни спортни игри вкъщи

Без значение коя спортна активност ще практикуваш вкъщи, препоръчваме след края на всяка тренировка (с изключение на дартса може би) няколко стречинг упражнения, както и използването на фоумролер за отпускане на мускулатурата.

Тук можеш да откриеш повече информация за ползите от стречинга.
Не бива да забравяш и грижата за хранителния си режим. Научи повече какво е добре да консумираш преди тренировка тук.

Включи се в Instagram предизвикателството ни, като ни споделиш своята домашна тренировка с #спортвкъщи и тагнеш @decathlonbg.

Повече упражнения можеш да откриеш в мобилното ни приложение Decathlon Couch.