Ефективни тренировки у дома – от какво имаме нужда?

Ефективни тренировки у дома – от какво имаме нужда?
18/10/2021 Chavdar Ostrovski

Поради продължаващата вече повече от година и половина обстановка все повече хора се ориентират към домашен фитнес. Трудно е да се отделя време за ежедневни тренировки  поради забързания и ангажиран начин на живот, а сега става още по-сложно с честото отваряне и затваряне на залите.

За нас от Decathlon здравето на всички спортуващи е от първостепенно значение и се опитваме да направим тренирането у дома по-лесно и достъпно от всякога. Ежегодно разработваме и усъвършенстваме нашето домашно фитнес оборудване, като се вслушваме в обратната връзка и желанията на клиентите ни. В тази статия ще те запознаем по-добре с предложенията ни, чрез които можеш да тренираш ползотворно у дома и да постигаш желаните резултати.

Пространството

Пространството, от което имаш нужда ще варира според твоето ниво на тренираност и опит. Ако си начинаещ, то тогава не се нуждаеш от много уреди и от 3 до 5 кв. метра площ ще ти е достатъчна. Тук ще откриеш предложения за тренировки у дома. За средно напреднали и напреднали се изисква повече място. То ще зависи от това дали ще тренираш със свободни тежести или със собствено тегло. При по-напредналите необходимата площ може да достигне до 10 кв. метра в зависимост от оборудването. Това са нашите предложения за тренировки вкъщи.

Конкретното фитнес оборудване е пряко свързано с желаните резултати. Така, например, ако искаш да отслабнеш, ще имаш нужда от кардио уред. В случай че целта е изграждане на мускулна маса и сила, ще са необходими уреди за упражнения със собствена тежест, както и свободни тежести. 

В следващите редове ще изброя какво е необходимо, за да тренираш ползотворно у дома според целите, които си заложил.

Необходимо оборудване за отслабване за начинаещи

Начинаещите хора, които искат да отслабнат, нямат нужда от много уреди. Най-важното при тях е кардио тренировката. За нея ще имаш нужда от велоергометър, пътека или кростренажор според предпочитанията ти. За да стане то още по-ефективно, ще ти трябват също гири и ластици. Повече за нужното домашно оборудване за отслабване можеш да прочетеш тук.

  • Кардио уреди – уред за кардио е задължителен за хора, които искат да поддържат форма. С него се изгарят излишните калории, което е и в основата на този тип тренировки. Ако обичаш ходенето или бягането, най-добър вариант би бил пътека за бягане. В случай че предпочиташ карането на велосипед, то велоергометърът ще е идеален вариант за теб.
  • Гири – гирите са незаменим уред към домашното оборудване за фитнес. Те спомагат за стягане и тонизиране на мускулите, което води до по-здрава и стегната фигура. Виж предложенията ни за домашни тренировки с тежести.
  • Ластици – ластиците, подобно на гирите, спомагат за стягане на мускулите. Тяхното предимство е, че са леки и могат лесно да се пренасят. В същото време са подходящи за изпълнението на многобройни упражнения за цялото тяло, в зависимост от съпротивлението.
  • Постелки – още един основен елемент за комфортна тренировка. Тя предпазва от синини при изпълняване на някои упражнения и е задължителен елемент за хората, които обичат практиките за цялостно здраве на духа и тялото като йога и пилатес.

Оборудване за покачване на силата и мускулната маса

  • Лостове за набирания и успоредка за упражнения със собствена тежест – за любителите на тренировки със собствена тежест на тялото лостовете за набирания и кофички са задължителни. Има различни опции, като някои се поставят на касата на врата, а други се монтират на стена. Можеш да избереш и цялостна станция за кофички и набирания, ако разполагаш с повече свободно място.
  • Дъмбели и ластици –  ако целта ти е покачване на мускулна маса, то свободните тежести са идеалния вариант. Ако имаш дъмбели с достатъчно тежести и ластици, няма мускулна група, която да не можеш да натовариш достатъчно, за да стимулираш мускулен растеж. 
  • Лежанки – лежанките помагат за изпълнението на още повече упражнения. Единственият им минус е, че заемат повече място в дома ти.
  • Комбинирани уреди, тип гладиатор – ако искаш да превърнеш дома си във фитнес зала, то комбинираните уреди ще му придадат тази визия. 

Оборудване за покачване на издръжливостта

  • Пътеки – пътеките за ходене и бягане са издръжливи, лесно преносими, със сгъваем механизъм, за да заемат по-малко място, когато не ги използвате. Различните пътеки имат различни функции, които можеш да разгледаш в сайта ни.
  • Велоергометри, крос и гребни тренажори – основното им предимство е наличието на самозахранване. Това означава, че можеш да ги поставиш до прозореца или до телевизора за по-голямо удобство при дълготрайни тренировки. 
  • Въжета за скачане и тежести за тяло – те помагат за повишаване на издръжливостта и ускоряването на интензивността на упражненията.

Виж тези 5 съвета за покачване на издръжливостта.

Всичко зависи от теб

Не забравяй, че за да бъдат ефективни тренировките, е необходимо постоянство, независимо дали ще избереш да спортуваш от вкъщи, или в залата.  Храненето също не е за подценяване, ето защо е важно да намериш баланса и резултатите няма да закъснеят. В приложението Decathlon Couch можеш да откриеш персонализирани програми за над 80 спорта, които ще са в твоя полза за изпълнението на заложените цели. 

Велислав Стойков е сертифициран личен фитнес треньор с над 10-годишен опит. Част е от Декатлон Бургас и отговаря за екип фитнес. В свободното си време обича да спортува и да пише статии за спорт, здравословно хранене и активен начин на живот.
Фейсбук страница на Велислав