Как да изберете пътека за бягане?

Как да изберете пътека за бягане?
26/07/2018 Vessy

Използването на пътека за бягане е чудесен начин да влезете във форма, да водите здравословен живот или да подобрите вашите спортни постижения. Можете да тренирате вкъщи, независмо какво е времето навън. Искате да купите пътека за бягане, но не знаете каква да изберете? Последвайте нашите съвети.

При избора на пътека за бягане трябва да се съобразите с вашите цели – да влезете или да поддържате физическата си форма, да отслабнете, да подобрите вашата атлетичност. Трябва да вземете предвид 3 критерия – характеристики (скорост, конски сили, наклон и пр.), удобство и функционалности.

ХАРАКТЕРИСТИКИ

пътека за бяганеПървият критерий, с който трябва да се съобразите при избора си на пътека за бягане, е максималната скорост. Тя зависи от това дали планирате да ходите с 6 км/ч или да бягате с повече от 14 км/ч (т.е. дали целите да останете във форма или да подобрите спортното си ниво). Съветваме ви да изберете модел с по-висока максимална скорост от вашата средна скорост, за да подобрите спортната си форма. Не забравяйте, че характеристиката „наклон“ ви позволява да да разнообразявате тренировките си да горите повече калории (отслабване). 

УДОБСТВО

пътека за бяганеВашата пътека за бягане трябва да е подходяща за вашия ръст и дължина на крачката. Колкото по-бързо и широко стъпвате, толкова по-дълга и широка платформа ви е необходима. Не забравайте да пробвате различни системи за омекотяване, за да откриете най-удобната за вас.

 

ПРОГРАМИпътека за бягане

Различните пътеки за бягане предлагат различни функционалности. Тренировъчните програми (отслабване, повишаване на атлетичността и др.) ще ви помогнат да разнообразите тренировките си. За да следите пулса си в реално време, можете да изберете между два вида системи – с датчици на ръкохватките, която измерва пулса на дланта, или по-точната система с кардио колан. Имайте предвид, че съществуват мобилни приложения, които са съвместими с определени пътеки за бягане и с тях можете да създадете персонализирана тренировка в зависимост от вашето физическо ниво и цели.

СЪВЕТ ОТ НАШИТЕ ТРЕНЬОРИ

Преди да започнете дадена фитнес програма, трябва да се консултирате с вашия лекар. Това е особено важно за хора над 35 г. или за тези, които са имали здравословни проблеми преди, или които не са тренирали в последните няколко години. Не забравяйте, че трябва да носите удобни обувки с мека подметка, когато ходите или бягате на пътека. Не забравяйте да се хидратирате по време на тренировка.