Как да се храним преди тренировка?

Как да се храним преди тренировка?
01/02/2016 DecathlonBG

fitzine-cross-dietetique-que-manger-avant-le-sport-header

Правилното хранене преди тренировка е от съществено значение. Важно е какво точно консумирате. За закуска избирайте храни с нисък гликемичен индекс, за да изгорите повече калории и най-вече мазнини. Основното хранене трябва да е съставено от храни, богати на скорбяла и с умерено съдържание на протеини, за да сте в добра форма по време на тренировката. И най-важното между последното хранене и тренировката ви трябва да са минали най-малко 2-3 часа.

ПРАВИЛНО ХРАНЕНЕ ЗА МАКСИМАЛНИ РЕЗУЛТАТИ

За да издържи натоварването по време на тренировка, тялото ви се нуждае от тонус, следователно и от енергийни ресурси. Затова правилното хранене преди тренировка ще ви направи по-силни и издръжливи.

КАКВО ДА ИЗБЕРЕТЕ ЗА ЗАКУСКА?

Съгласно едно американско проучване, ако преди тренировка консумирате храни с нисък гликемичен индекс, ще изгорите същото количество калории, колкото, ако консумирате храни с висок гликемичен индекс, но много повече мазнини. Затова сутрин, преди да се отправите към спортната зала, заменете енергийните напитки, блокчетата и хляба с маргарин с храни с нисък гликемичен индекс, като кисело мляко, плод, мюсли без съдържание на захар, както и сухи плодове.

КАКВО ДА ИЗБЕРЕТЕ ЗА ОСНОВНО ХРАНЕНЕ?

За отлична физическа форма много често се препоръчва основното хранене да е богато наскорбяла и протеини в умерени количества и да е с ниско съдържание на мазнини.

Лошите мазнини или наситените мастни киселини имат тенденция да втвърдяват кръвоносните съдове, които по време на натоварване трябва да са максимално еластични, за да доставят повече кръв на мускулите. Мазнините в сирената, сметаната, маслото или пиците допринасят за увеличаване на теглото. Избягвайте ги преди тренировка.

ЗАБРАНЕНИ ХРАНИ

ХРАНИ, БОГАТИ НА ЗАХАР

Дори когато графикът ви е свръхнатоварен и се налага да тичате, за да не закъснеете за любимата си фитнес тренировка, кажете „не“ на храните с високо съдържание на захар, за да си доставите повече енергия. Защо? Защото всички те увеличават нивото на захар в кръвта. В резултат на това по време на тренировката съществува риск от хипогликемия.

ХРАНИ, БОГАТИ НА МАЗНИНИ

Мазните храни са забранени преди спорт. Защо? Защото се усвояват по-трудно и  организмът няма да може да ги обработи по време на тренировката, особено ако са в големи количества.

ХРАНЕНЕ НЕПОСРЕДСТВЕНО ПРЕДИ ТРЕНИРОВКА

По-добре оставете на организма достатъчно време, за да обработи приетата храна. Така ще избегнете риска храносмилането да попречи на ефективността на тренировката. Препоръчва се между последното хранене и тренировката да са минали поне 2-3 часа. Преди физическо натоварване тялото има нужда да усвои приетите хранителните вещества.

ХРАНЕНЕ СЛЕД ТРЕНИРОВКА

След края на тренировката най-важно е мускулното възстановяване. Имате нужда да презаредите батериите. По време на тренировката тялото ви се е потило, изгубили сте вода, минерали и хранителни вещества, които трябва да възстановите. Тялото ви има нужда от нови хранителни вещества, за да нахрани мускулите и да възвърне силите си. За тази цел изберете разнообразни храни – въглехидрати, протеини и умерено количество мазнини, за да акумулирате енергия.

И накрая, не забравяйте да поемате течности преди, по време на и след тренировка.