Пилатес: Защо е полезен?

Пилатес: Защо е полезен?
18/10/2018 Svilen

Pilates
Извайване на хармонично тяло, изправена стойка, повишаване на физическата издръжливост и стимулиране на психическото здраве са само част от предимствата на тази система. Но това не е всичко! За да ви убеди веднъж завинаги да се доверите на пилатес, Domyos ще ви разкаже за всички предимства на този спорт.

КАКВО Е ПИЛАТЕС?

Пилатес е система от упражнения, която укрепва дълбоките мускули на тялото и подобрява стойката. Дълбоките мускули са мускулите в центъра на тялото, които се намират между ребрата и таза и около гръбначния стълб (корем, ханш и гръб). Те са източник на енергия за цялото тяло и от тях зависи нашата сила и стабилност. Пилатес ще ви помогне да опознаете тялото си и да разберете неговите възможности и граници, така че да ги използвате във ваша полза.

Exercise

КАКВИ СА ОСНОВНИТЕ ПРИНЦИПИ?

Разработен през 1920 г. от Джоузеф Пилатес в Ню Йорк, пилатес днес е много популярен в целия свят. Оказва добро влияние и на тялото, и на психиката. Основава се на шест основни принципа:

ДИШАНЕ
Дишането е много специфично. Трябва да е ребрено, за да се използват с пълен капацитет дробовете (вдишване през носа, издишване през устата)

КОНЦЕНТРАЦИЯ
Трябва да се концентрирате върху всяко движение и неговото изпълнение, за да постигнете най-добри резултати от упражненията.

СЪСРЕДОТОЧАВАНЕ
Всички движения трябва да се инициират от енергийния център на тялото – корема.

КОНТРОЛ
Трябва да контролирате всяко движение, като го свързвате с дишането и го визуализирате. Трябва да сте напълно осъзнати с тялото си, за да контролирате всяка позиция и движение и да го усещате дълбоко в себе си.

РИТЪМ
Движенията трябва да са плавни, а упражненията да се изпълняват равномерно с контрол и баланс.

ПРЕЦИЗНОСТ
Всяко движение трябва да е изпълнено прецизно, като се акцентира на качеството, а не на количеството. Упражненията трябва да се изпълняват много внимателно, за да се забележи ефектът върху тялото.

pilates_benefitsКАКВИ СА ПОЛЗИТЕ ОТ ПИЛАТЕС?

“След 10 тренировки ще усетите разлика. След 20 тренировки ще видите разлика. А след 30 тренировки ще имате изцяло ново тяло.” Това е обещанието на Джоузеф Пилатес, чийто метод предлага многобройни предимства.

По-добра стойка и по-силни мускули на корема и пояса: край на болката в гърба, плосък корем, по-силно и гъвкаво тяло

По-контролирани спортни движения с по-голяма амплитуда

По-гъвкави повърхностни мускули, в т.ч. подбедрици, поясни и тазови мускули и др.

По-голям обхват на движение, сила, издръжливост и енергия

Масаж на вътрешните органи

Подобрено кръвообращение

Намаляване на риска от травми

Балансирано мускулно развитие

types_of_pilatesКАКВИ ВИДОВЕ ПИЛАТЕС СЪЩЕСТВУВАТ?

От създаването на дисциплината от Джоузеф Пилатес до днес са възникнали вариации на спорта. Ето няколко различни видове пилатес, които могат да представляват интерес за вас.

STOTT Пилатес
Достъпен и ненатоварващ метод, с който можете да поддържате форма на всяка възраст. Съчетава упражнения за разтягане, дишане и лека гимнастика.  Често се използват постелки за максимално удобство.

POWER Пилатес
Метод, при който се работи едновременно над тялото и ума и се използва различно оборудване (фитнес топки, ластици, обръчи, ролери за масаж и др.)

ЙОГА ПИЛАТЕС
Представлява комбинация между йога и пилатес с двоен фокус върху гъвкаквост и физическо натоварване. Дишането е бавно и контролирано по време на цялото упражнение.

КОЙ МОЖЕ ДА ПРАКТИКУВА ПИЛАТЕС?

Всеки може да практикува пилатес. Макар упражненията да не са съвсем лесни за изпълнение, те оказват щадящо влияние. Системата пилатес е подходяща за всички, независимо от възрастта и нивото на спортната форма, защото това е прогресивен метод (ако имате съменения, консултирайте се с лекар). Упражненията могат да се адаптират за вашето индивидуално ниво и да се съобразят с вашите специфични проблеми и нужди.

КОЛКО ЧЕСТО ТРЯБВА ДА ПРАКТИКУВАТЕ ПИЛАТЕС, ЗА ДА ВИДИТЕ РЕЗУЛТАТ?

Пилатес е лек спорт, който можете да практикувате толкова често, колкото искате. Както при всяка физическа активност, и при пилатес трябва да тренирате всяка седмица в продължение на една година, за да има видими резултати. Съветваме ви да изпълнявате от две до три тренировки всяка седмица, в зависимост от вашата възраст и цели.