Дори последното каране да е преминало без проблеми, е възможно в гумата да е влязло камъче, което да причини леко спадане. Това е т.нар. бавно спадане, в следствие на което гумата може напълно или частично да спадне за една нощ.
Проверете повърхността на гумата за забити в нея предмети или за друг вид проблеми (издутини, прорези и т.н.)
Ако при предишното си каране сте спукали гума и сте я оправили на пътя, не забравяйте да вземете нова вътрешна гума.
Редовното смазване при сухо време ще гарантира дълъг живот на веригата. Стандартното масло е напълно достатъчно. Но не прекалявайте. Щом смажете веригата по цялата ѝ дължина, завъртете педалите, без да се качвате на велосипеда, и избършете излишъка от масло с парцал.
Не прекалявайте със смазването на веригата. Макар и да прави велосипеда значително по-тих, смазката задържа прах и пясък. Когато веригата е покрита с прах и пясък, се увеличава триенето и износването ѝ, което значително ще намали живота на венец касетите.
За да следите с абсолютна точност състоянието на вашата верига, не се колебайте да се снабдите с инструмент за проверка на износването на веригата, с който лесно ще определите степента на износване. Така няма да сменяте веригата си предварително или пък твърде късно (предизвиквайки преждевременно износване на венец касетите).
Проверете дали са затегнати и другите части, например седалката и колчето. Достатъчно е да ги проверявате веднъж месечно. Не ги пренатягайте, защото може да провердите резбата. Ако не разполагате с динамометричен ключ, затегнете до степен, при която няма движение, след това затегнете с още четвърт оборот, не повече.
Ако сте забелязали лека неизправност при последното си пътуване, можете бързо да настроите дерайльорите като ги стегнете с четвърт оборот.
Това е напълно достатъчно, за да проверите и подготвите велосипеда за каране.