Йога – ние сме това, което мислим

Йога – ние сме това, което мислим
03/09/2014 DecathlonBG

Началото на месец септември е и начало на завръщането от отпуски и стартирането с всички задължения отново – работа, училище, лекции. Замислихме се какво събитие да организираме, което да подпомогне по-лесното преминаване през процеса „обратно към задълженията” и се спряхме на йога. На 6.9. (събота) от 17:00 ч. в Декатлон Подуяне и на 7.9. (неделя) в Декатлон Витоша от 11:30 ч. Людмил Коларов от йога клуб „Кайлаш“ ще проведе безплатен урок по йога за всички възрасти. Забравете за момент колко сте заети и елате да се включите заедно с децата – гарантираме ви, че ще се почувствате като нови! Ето и малко повече информация за йога:

Петте опорни точки на йога

Йога е система от физически, умствени и духовни практики, чиято цел е да се трансформират тялото и ума. Йога има пет опорни точки, в чието съчетаване се крие невероятното въздействие на йога върху тялото и ума:

  • Правилни упражнения (асани) – тялото ни е предназначено да се движи и да се упражнява. Ако начинът ни на живот не осигурява достатъчно движение на мускулите и ставите с времето се появяват болести и дискомфорт. 2013-09-27_DW_12-018Подходящите упражнения трябва да са приятни, за този, който ги изпълнява и в същото време полезни за тялото, ума и духа.
  • Правилно дишане (пранаяма) – йога ни учи как да използваме максимално дробовете си и да контролираме дишането. Правилното дишане трябва да е дълбоко, бавно и ритмично. Това подобрява жизнеността и прочиства ума.
  • Правилна релаксация – чрез пълно отпускане на мускулите се подмладява нервната система и се постига вътрешен мир.
  • Правилна диета – храната, която ядем повлиява ума ни. Йога препоръчва вегетарианска храна.
  • Позитивно мислене и медитация – според йога, ние сме това, което мислим. Позитивното и творческо мислене помага за постигане на отлично здраве и спокоен ум

Във форма и хармония с йога

Йогийските асани /пози/ имат дълбоко физиологическо въздействие и значителен формиращ ефект както върху мускулите, така и върху структурата на вътрешните органи. Характерното за тях е, че функционалното натоварване на мускулатурата се постига без недостиг на кислород и без загуба на енергия. Както показват изследванията, чрез йогийските асани се усилва дейността на сърцето и дихателния апарат. Такъв вид функционално натоварване на мускулите, на техните проприорецептори, а чрез тях на вегетативната нервна система, на сърцето, кръвообращението и дихателния апарат не съществува при никоя друга система.

Йога е тук и сега

photos yoga pilates SS13Независимо от възраст, пол, физическо състояние – чрез йога може да се извлече незабавна полза за всеки човек. В йога заниманията комбинират множество елементи на физическите движения, свързани с осъзнато дишане, които могат лесно да бъдат нагодени към отделния индивид и степента му на подготвеност. За йога не ви е нужно някакво специално оборудване, нито пък трябва да сте в изключително добра физическа форма. Ще я овладявате със свой собствен темп, ще правите само онези упражнения, които ви карат да се чувствате добре, до усещане на приятност. Има ли нещо по-хубаво? Можете да правите малко или много упражнения, както ви харесва. Започнете и ще видите как интересът ви нараства.

yogaЗа Йога клуб „Кайлаш”:

Йога класовете в Кайлаш включват интересни и разнообразни движения, пози, дихателни упражнения, техники за медитация и релаксация, подобряващи концентрацията на ума и здравето на тялото. Всеки процес е добре обяснен и демонстриран по време на урока. Хора от всички възрасти са добре дошли, независимо дали са начинаещи или опитни в приятната атмосфера на зала Кайлаш. Людмил Коларов, който ще води и урока в Декатлон, е професионален спортист и майстор на спорта – дипломиран преподавател по йога от НСА през 1996г. Като преподавател по йога има опит с по–силови практики за работа върху проблемните зони и засилване на мускулатурата.